Svensk webb

Hur du får artikelmarknadsföring att fungera för ditt företag

Artikelmarknadsföring är ett beprövat sätt att generera intäkter, öka varumärkeskännedomen och locka till sig följare på sociala medier. De flesta konsumenter tycker om att läsa skriftligt innehåll, vilket är nästan lika populärt som att titta på en video. Oavsett bransch kan artiklar vara effektiva och gynna ditt företag.

För att få ut det mesta av artikelmarknadsföring bör du följa dessa tips. Om du inte har tid att skriva dina egna artiklar kan du överväga att lägga ut denna uppgift på entreprenad. Nedan listas några tips för att få artikelmarknadsföring att fungera för ditt företag.

* Skapa användbara och uppmärksammade titlar. Artikeltitlar ska beskriva innehållet i dina artiklar på ett korrekt sätt. För att locka till sig rätt läsare bör de vara mycket målinriktade, ha hög sökvolym och låg konkurrens. Rubriker kan hittas genom att söka på webben, i relaterade bloggar och i kundernas vanliga frågor och svar. Om du inte vet hur du ska göra dina rubriker fångande kan du börja med att brainstorma idéer. Prova några rubriker tills du hittar en som fungerar för din bransch.

* Använd nyckelord som människor faktiskt söker efter regelbundet. Oavsett om din målgrupp är tusenåringar eller baby boomers kommer en populär sökning att locka din målgrupp. Artiklar kan tillgodose båda dessa behov. Förutom att locka till sig målinriktad trafik kan artiklar också hjälpa dig att öka dina rankningar. Om någon till exempel söker efter högtalare för hemmabio är det mer sannolikt att de läser dina artiklar om de är skrivna om detta ämne.

Syndikering är en viktig del av din strategi

Syndikering är en viktig del av din strategi för artikelmarknadsföring. Det finns ett antal olika sätt som du kan syndikera dina artiklar och få exponering för ditt företag. Du bör dock veta att artikelkataloger endast kan ge dig begränsad trafik och backlinks av låg kvalitet. Ett annat sätt att få trafik från artikelsyndikering är att bygga relationer med andra företag och privatpersoner. Om du vill uppnå detta mål bör du ha högkvalitativt innehåll och goda kontakter.

Om du letar efter ett snabbt sätt att få riktad trafik kan du använda kraften i artikelmarknadsföring. Om du konsekvent producerar informativt och läsbart innehåll kommer dina läsare att vara mer benägna att klicka på dina länkar och köpa dina produkter eller tjänster. På samma sätt kommer du, om du skickar in artiklar regelbundet, med tiden att bygga upp en stor lista med högkvalitativa backlinks. Och eftersom artikelmarknadsföring inte kräver mycket arbete kan du sätta upp många kampanjer samtidigt.

En strategi för artikelmarknadsföring är inte komplett utan ordentliga analyser. Google Analytics kan hjälpa dig att övervaka och analysera framgången med ditt innehåll. Kontrollera den tid som spenderas på din webbplats, avvisningsfrekvensen och antalet sidor per session. Skriv ner vilka artiklar som fick mest trafik och konverterade flest läsare. Tillämpa sedan dessa taktiker på dina framtida artiklar. Och glöm inte att använda dig av videons kraft för att engagera din publik. Du kommer att bli överraskad av resultaten!

Artiklar om marknadsföring online

När det gäller marknadsföring på nätet är artiklar ovärderliga resurser. Om du vill veta hur du kan öka trafiken på din webbplats kan du använda artiklar om onlinemarknadsföring för att skapa och dela blogginlägg, sociala medier och e-böcker. Artiklar för marknadsföring online kan spara pengar, tid och huvudvärk genom att kombinera värdefullt innehåll i en enda resurs. Dessutom kan du lägga din unika röst och ditt perspektiv på dem. Läs vidare för att ta reda på hur. Publicerade artiklar för marknadsföring online:

WMT:s blogg om digital marknadsföring är en bra resurs för artiklar om marknadsföring online. Deras innehåll täcker ämnen som sträcker sig från konverteringsoptimering, webbplatsdesign, användarupplevelse och innehållsmarknadsföring. WMT:s blogg om digital marknadsföring har många användbara och insiktsfulla artiklar om alla aspekter av digital marknadsföring, från webbplatsdesign till innehållsmarknadsföring. Det är lätt att hitta innehåll som rör ditt företag och din bransch. Artiklar om marknadsföring online lär dig hur du kan locka rätt målgrupp. Det kommer att hjälpa dig att utveckla ditt företag och öka din försäljning.

Hur man lyckas med social marknadsföring

För att lyckas med social marknadsföring måste du först förstå hur din målgrupp tänker. Genom att genomföra undersökningar kan du förstå deras preferenser, problem och önskemål. Om du till exempel främjar en kampanj för rökavvänjning kan du skräddarsy ditt budskap genom att känna till din målgrupps rökvanor. Du kan också avgöra hur motiverade de är att sluta röka. När du har den här informationen kan du skapa en kampanj för social marknadsföring som riktar sig till dem.

För övrigt är social marknadsföring kostnadsfri för enskilda personer. Ett exempel är donationslådan på flygplatsen. Människor är som mest fängslade när de reser. Kombinationen av icke utbytbara mynt i deras fickor och donationslådor på flygplatser är perfekt för att sänka kostnaden för deltagande. Ett annat exempel på social marknadsföring är kampanjen ”Bob” som lanserades i Belgien 1995. Den har sedan dess antagits av sjutton länder i Europa. Kampanjen är allestädes närvarande i olika medier och nyckelringen delas ut vid varje ”kontaktpunkt” i ett samhälle. Detta gör att kommunikationsinsatserna når ut till varje person och att det individuella engagemanget blir större.

Det är viktigt att mäta effektiviteten av din kampanj i sociala medier. En konkurrensanalys kan hjälpa dig att identifiera de mest framgångsrika kanalerna för ditt företag och hitta rätt målgrupper. Den kan också hjälpa dig att se områden där dina konkurrenter är underbemannade. En dominerande konkurrent kanske är aktiv på ett socialt nätverk, men inte på ett annat. Om du har en produkt att sälja kan du överväga underförsedda nätverk. Ett annat sätt att spåra konkurrenter är genom social listening.